Hvordan kommer man til at ligge nummer 1 på Google

Spørgsmålet “Hvordan kommer man til at ligge nummer 1 på Google?” er et af de spørgsmål jeg får rigtig, rigtig tit.

Det nemme svar, er “Du skal gøre dig attraktiv over for Google”

Dette svar kræver altid en del forklaring og den vil jeg give dig her i blogindlæget, så du ved hvordan du kan skaffe dig gode placeringer på Google.

Hvorfor er det så det nemme svar og hvorfor er det aldrig det jeg giver?

Det handler alt sammen om relevans.

Hvis jeg skal kunne svarer på spørgsmålet mere konkret, er jeg nød til at vide, hvad det er du gerne vil ligge nr. 1 på, eller rettere hvilket søgeord / søgefrase vil du gerne ligge nummer 1 på.
Altså havd søger brugeren / kunden på, når du ligger nummer 1?

AFSLØRING – Det er ikke sikkert at du kan komme til at ligge nummer 1 på Google!

Nøglen til at lave god SEO (Søgemaskineoptimering) ligger i at kende virksomheden og kunderne.
Fejler vi på de områder, får vi ikke gode placeringer, se her hvorfor.

Her er en video som giver dig et nemt tricks til
Hvordan kommer man til at ligge nummer 1 på Google”

Kend virksomheden

Du skal kende din virksomhed og dens produkter/ydelser, for gør du ikke dette, så forstår du ikke hvad det er for løsninger dine kunder søger efter når du gerne vil findes.

Det handler nemlig langtfra altid om dit produkt/ydelse i kundernes hoveder, når de søger på Google, men derimod om løsningen til et problem de har.
Det kan være noget der kræver det rigtige værktøj, det kan være et produkt, eller en ydelse som kan hjælpe dem.

Det betyder eks. at dine kunder ikke starter med at søge efter “Trim Toxan Plænerens Ktb” eller “Alko plænelufter Comfort 38 P CombiCare AL-KO 144 F/53 ccm”, men i stedet starter de med at søge efter: “Hvordan fjerner jeg mos i min græsplæne” eller “Fjernelse af mos i græsplænen”.

Du skal lære dine produkter at kende, så du kan skrive produkt beskrivelser og blogindlæg det dine produkter kan hjælpe kunderne med.
Det er behovet dine kunder søger efter.

Kend dine kunder

Du skal kende dine kunder og deres behov, for at kunne give dem den information de har brug for, for at kunne løse deres behov/problem.

Her er det, at du skal forstå at søgningerne sjældent et på specifikke produkter, mer oftere er på det problem/behov kunden ønsker hjælp til.

Her er det kunden vil søge efter “Hvordan fjerner jeg mos i min græsplæne” eller “Fjernelse af mos i græsplænen”.


Artiklen fortsætter under videoen…

Link til videoen på Youtube: https://youtu.be/MFj90q4Ij6M

Hvordan kommer man til at ligge nummer 1 på Google?

Keywords og LSI keywords

Når du kender din virksomhed, dine produkter og dine kunder, skal du have lavet noget indhold.

Indholdet skal signallerer til Google at dette “enme” er relevant, derfor skal det også indeholde dine søgeord /søgefrase i sådan en grad, at google ikke er i tvivl om hvad det handler om.

Her skal du også huske at gøre brug af LSI keywords, disse søgeord er relaterede søgeord til dit fokus søgeord.

Eksempel: Du sælger Golf
Men er det sporten eller bilen?

Dine LSI keywords afslører dette. Er det bilen du sælger, kan dine relaterede søgeord være: Benzin, Diesel, Stationcar, Sedan, Folkevogn osv. er det sporten du sælger, kan det være: Green, Fairway, Golfrejser osv.

Dette hjælper Google med at forstå hvad siden handler om.

“VIGTIGT: Jeg taler på intet tidspunkt om “Meta Keywords” men istedet om fokus keywords.”

  • Find det rigtige søgeord / Søgefrase
  • Lav en god Titel
  • Lav en god Meta description
  • Opbyg en god URL struktur
  • Navngiv billederne med dine søgeord / søgefraser / LSI søgeord
  • Benyt dig af ALT tekst på alle dine billeder
  • Brug dine søgeord / søgerfase tidligt i Titel, Description, Brødtekst
  • Sørg for at dine tekster er brugbarer og skaber værdi for dine kunder
  • Benyt min. 300 ord, gerne flere
  • Undgå duplicate content
  • Benyt Micro Data
  • Undgå Flash
  • Optimer dine billeder til den rette størrelse

Du kan også godt uploade dine videoer til Vimeo, Her er brugerfladen måske noget pænere end på YouTube, men du hår altså ikke samme SEO mæssige værdi ud af din video.